Raziskava britanske potrošniške organizacije o zanesljivosti elektronskih naprav

17. februar 2017

Elektronske komunikacije
Raziskava britanske potrošniške organizacije o zanesljivosti elektronskih naprav

Lahko odpove vsaka druga ali pa le vsaka deseta.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Različna računalniška oprema je že nekaj let del vsakdana večine potrošnikov. Ne samo, da jo uporabljamo za različne namene, dobesedno zanašamo se nanjo in je včasih naš edini pripomoček. A kot vsaka druga stvar se tudi računalnik, prenosnik, tablica ali tiskalnik kdaj pa kdaj pokvari. Marsikdo šele takrat občuti, kaj mu pomenijo te sodobne naprave.

Čeprav se lahko pokvari vsaka naprava vsake znamke, pa je tudi analiza, ki so jo izvedli naši britanski partnerji pri potrošniški organizaciji Which?, dokazala, da so nekatere znamke bolj, druge pa manj zanesljive.

favicon Preverite: članek iz revije ZPStest v celoti: Raziskava zanesljivosti elektronskih naprav

Raziskava, s katero je potrošniška organizacija Which? pridobila od svojih članov podatke o skoraj 35 tisoč različnih izdelkih, je dokazala, da potrošnik v trgovini zelo težko ugotovi, katera naprava se bo manj verjetno pokvarila.

nz

Cena namreč ni nikakršen kazalnik, hkrati pa so včasih razlike med posameznimi znamkami res zelo velike,

ns

pojasnjuje rezultate Boštjan Okorn iz Zveze potrošnikov Slovenije.

Prenosni računalniki so se v raziskavi izkazali za najbolj pokvarljive
Kar 28 odstotkom sodelujočih so se namreč pokvarili v prvih petih letih uporabe, največkrat jim jo je zagodla baterija (prav tako 28 odstotkov tovrstnih okvar). A raziskava je pokazala, da tudi klasični računalniki niso kdove kako zanesljive naprave, saj jih je petina tako ali drugače odpovedala v prvih petih letih.

Pogosto je šlo za velike okvare ali popolno odpoved delovanja, kar je povzročilo velike stroške popravila ali je bilo treba računalnik zamenjati. Kar ena od osmih napak je povezana z odpovedjo trdega diska, kar pomeni, da uporabnik zelo verjetno izgubi vsaj del dokumentov, fotografij, videov in drugih vsebin. 

Podobna zgodba je pri tiskalnikih. Čeprav so postali v zadnjih letih elektronski izdelki zanesljivejši, pa to ne velja za tiskalnike. Četrtina jih namreč tako ali drugače odpove v prvih petih letih uporabe, pri najslabši znamki je bil v tem času delež okvarjenih celo več kot 50 %. Bolj zanesljivi so tablični računalniki, po treh letih jih brez okvar v povprečju ostane približno 85 odstotkov, nekaj več kot 80-odstotno povprečno zanesljivost pa so po petih letih uporabe dosegli tudi računalniki vse-v-enem.

Nasvet ZPS: Kaj lahko storimo sami in podaljšamo napravam življenje
Res je, nekatere okvare so popolnoma neodvisne od načina uporabe, a morda tudi do njih ne bi prišlo, če bi za naprave zgledno skrbeli. 

1. Namizni računalniki: vsaj vsakega pol leta očistite ventilatorje s ščetko in stisnjenim zrakom. S tem boste preprečili pregrevanje občutljivih elektronskih komponent.

2. Prenosniki: med delom naj bo napajalni kabel izključen, saj stalno ciklično polnjenje neprazne baterije zmanjšuje njeno življenjsko dobo. Prenosnik na električno omrežje priključite le takrat, ko je baterija že slaba.

3. Prenosniki/namizni računalniki/računalniki vse-v-enem: da sistem ne bo deloval počasneje, kot je treba, omejite število programov, ki se zaženejo skupaj z zagonom računalnika. Namestite kakovostno protivirusno programsko opremo (letošnji test bomo tradicionalno objavili v aprilski številki revije ZPStest), programsko opremo nalagajte na računalnik s preverjenih spletnih naslovov oziroma trgovin.

4. Tiskalniki: papirja, ki se je zataknil, nikoli ne izvlecite na silo. Tiskalnik izključite in zataknjene liste papirje z občutkom izvlecite enega za drugim. Če pogosto ročno zaženete čiščenje tiskalnih glav, boste morali bolj pogosto menjati tudi kartuše. Ne samo zato, ker se med čiščenjem porabi precej barvila, med čiščenjem glav se odvečno barvilo steka v poseben prostor in ko se napolni, postane tiskalnik neuporaben.

5. Tablični računalniki: poskrbite za ustrezno zaščito zaslona – s posebnimi prosojnimi zaščitnimi prevlekami ali s torbico oziroma ovitkom.

6. Vse naprave: poskrbite za nadgradnjo programske opreme (aplikacije, spletni brskalniki, gonilniki ...) na zadnjo različico, saj boste tako bolje zaščiteni pred morebitnimi varnostnimi luknjami. Med priklopom in odklopom zunanjih naprav ali polnilnikov bodite previdni in ne uporabljajte sile, saj lahko s tem pretrgate stike.

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju