Prosimo, glasujte PROTI predlogu zakonodaje o pravicah potnikov v železniškem prometu

27. oktober 2020

Prosimo, glasujte PROTI predlogu zakonodaje o pravicah potnikov v železniškem prometu

Objavljamo pismo, ki smo ga skupaj z društvom za sonaraven razvoj Focus, poslali evropski poslanki Ljudmili Novak.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Spoštovana evroposlanka Ljudmila Novak,
kot članica Odbora za promet in turizem (TRAN) v Evropskem parlamentu ste gotovo seznanjeni s potekom postopka za posodobitev zakonodaje o pravicah potnikov v železniškem prometu v EU. Dogovor med Evropskim parlamentom in Svetom o posodobitvi zakonodaje je bil dosežen 1. oktobra letos, 29. oktobra pa boste o njem odločali na odboru TRAN.

Prosimo, da glasujete PROTI.

Organizacije, ki se ukvarjamo z zagovorništvom javnega potniškega prometa in potrošniške organizacije, smo nad predlogom razočarane. Dosežen dogovor nas oddaljuje od cilja narediti železniški potniški promet bolj privlačen za potrošnike in povečati njegovo uporabo, kar je tudi eden od ciljev Evropskega zelenega dogovora.

Zakaj?

  • Predlog ne ščiti pravic potnikov z enotno vozovnico (t.i. "hrough ticket"), ki med potovanjem zamenjajo različne prevoznike. Po sedanjem predlogu so potniki zaščiteni le, če celotno potovanje opravi isti prevoznik ali njegove hčerinske družbe v popolni lasti, ne pa tudi, če se potovanje opravi z različnimi prevozniki (kot je to pri večini mednarodnih potovanj). To ni v skladu z načeli konkurenčnosti, saj omejuje neodvisne prodajalce vozovnic in nove železniške družbe, ki bi se na trg vključile v prihodnosti. Zaradi tega bodo (predvsem mednarodna) potovanja z vlakom manj privlačna, posledično bodo ljudje še naprej raje uporabljali netrajnostne oblike prevoza, kot so letala.
  • Predlog uvaja klavzulo o "višji sili", ki bo prevoznike oprostila določenih obveznosti oziroma odgovornosti v primeru "ekstremnih vremenskih razmer, večjih naravnih nesreč ali večjih javno-zdravstvenih kriz". Izjeme višje sile obstoječa zakonodaja ne pozna, obstaja pa takšna izjema v uredbi o pravicah letalskih potnikov. Iz izkušenj vemo, da se letalski prevozniki vse prepogosto sklicujejo prav na to izjemo in se tako skušajo izogniti svoji odgovornosti, kot smo lahko videli v primerih stavk letalskega osebja ali določenih tehničnih težav z letali, kljub temu, da gre za situacije pod njihovim nadzorom. S stališča potrošnikov je izjema višje sile vsekakor negativna in si nikakor ne smemo želeti, da bi se uveljavila tudi v železniškem prometu.
  • S predlogom se državam članicam omogoča, da za 5 let podaljšajo izjeme storitev železniškega prevoza, za katere se pravila o pravicah potnikov ne uporabljajo. Izjeme ne bi smele biti dovoljene, za vse prevoze v železniškem prometu bi morala veljati enaka pravila in stopnja zaščite potrošnikov.

Ker verjamemo, da je za doseganje ustrezne zaščite in koristi potnikov pogajanja bolje vrniti na izhodišča zdaj in ne, ko bo predlog potrjeval Evropski parlament, vas vljudno prosimo, da glasujete PROTI predlogu.

Za dodatne informacije smo vam na voljo in vas lepo pozdravljamo,
Marjeta Benčina, Focus, društvo za sonaraven razvoj [email protected], 031 398 803
Boštjan Okorn, Zveza potrošnikov Slovenije, [email protected]

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju