Primerjalno ocenjevanje nakupa zelenjave po spletu: Brez stroškov dostave le redki

2. junij 2020

Kakovost živil Spletna prodaja in prodaja na domu
Primerjalno ocenjevanje nakupa zelenjave po spletu: Brez stroškov dostave le redki

Med nedavno epidemijo se je nakup zelenjave po spletu bistveno povečal. Glede na spletno anketo MIPORja kar 60 odstotkov vprašanih zelenjave pred epidemijo ni naročalo po spletu. V primerjalnem ocenjevanju, v katerega smo vključili devet ponudnikov, smo pregledali in ocenili, kako potekata naročanje in nakup izbrane košarice zelenjave pri spletnih ponudnikih, ter kakšne informacije so potrošnikom na voljo pred nakupom. Večina dostavo zaračuna, in sicer od dva do sedem evrov.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Trije ponudniki so prejeli skupno oceno nakupa zelenjave na spletu dobro, pet povprečno in en pomanjkljivo. Slabše ocene so rezultat bodisi zaradi omejitev pri dostavi in skope ponudbe bodisi zaradi pomanjkljivih informacij pred nakupom.

Kljub zakonodajni zahtevi je pri večini ponudnikov navajanje porekla neustrezno ali pa sploh ni označeno, čeprav je ta podatek za potrošnike zelo pomemben, saj jih, glede na rezultate spletne ankete, kar 63 odstotkov pred nakupom preveri ta podatek in kar 76 odstotkov raje kupi izdelek slovenskega porekla, če je le na voljo.

Preverite rezultate ocenjevanja na PotrošnikovZOOM: Nakup zelenjave po spletu

Glede na rezultate spletne ankete vprašani najpogosteje kupujejo zelenjavo na spletu na tedenski ravni, večina pa vsaj nekajkrat mesečno. "Tretjina poleg sadja in zelenjave pri istem ponudniku na spletu kupi še druge izdelke. Od zelenjave se v košarici najpogosteje znajdejo korenje, solata, čebula in bučke, od sadja pa jabolka, banane in citrusi," je povedal Boštjan Okorn.

"V nakup po spletu potrošnike prepriča predvsem možnost dostave na dom in nakup brez kontakta, zanima jih lokalna ponudba ter bolj sveži izdelki."

 

Glede na to, da večina ponuja lokalno pridelke, je smiselno jedilnik prilagoditi ponudbi. Tako raznolike ponudbe kot je na voljo v supermarketih, pri spletnih ponudnikih zelenjave večinoma ne boste našli.

Še veliko možnosti za izboljšave na področju embalaže, dostave in plačil

Pri naročanju zelenjave na spletu je zelo pomembno, kje ste doma, saj večina ponudnikov naročeno zelenjavo pripelje le v Ljubljano in širšo okolico, ura tudi ni točno določena. Najvišjo oceno je prejel ponudnik, ki naročniku poda natančne informacije o predvidenem času dostave, in sicer dvourni interval, najslabše pa ponudnik, pri katerem informacije o dostavi nismo zasledili. Velika pomanjkljivost je, da večina ponuja dostavo v dopoldanskem času, ko so ljudje v službi.

Veliko prostora za izboljšave je tudi pri načinih plačevanja, saj le dva ponudnika omogočata plačilo s kreditno kartico in Paypalom, in pri embalaži.

"Zelenjavo so nam dostavili v plastičnih, lesenih ali kartonskih zabojčkih, pogosto je bila dodatno zavita v plastični vrečki. Najbolje smo ocenili tiste, ki so uporabili najmanj embalaže in namesto v plastične zelenjavo položili v lesene ali kartonske zabojčke," je poudaril Boštjan Okorn in izpostavil, da si potrošniki glede na odgovore v spletni anketi želijo (izključno) vračljive embalaže. To je zagotovo rešitev, ki bi še dodatno zmanjšala porabo papirnatih vrečk in zabojčkov.

Naš nasvet

  • Nakup zelenjave po spletu načrtujete vnaprej, saj boste na dostavo običajno čakali dva do pet dni.
  • Pred odločitvijo za nakup preverite, kdaj ponujajo dostavo in strošek dostave. Te so pogosto v prvem delu dneva in, če ste takrat običajno v službi, boste morali razmisliti, kdo naj naročeno prevzame za vas, ali pa se sprijazniti z dejstvom, da vas zabojček počaka pred vrati. 
  • Ob prevzemu naročeno zelenjavo preglejte in prestavite v hladilnik ali shrambo. Uvelo ali gnilo zelenjavo zavrnite.
mgrtPrimerjalno ocenjevanje nakupa zelenjave po spletu je bilo izvedeno v sklopu primerjalnih ocenjevanj, ki jih Mednarodni institut za potrošniške raziskave (MIPOR) izvaja v okviru koncesije RS za opravljanje javne službe izvajanja primerjalnih ocenjevanj blaga in storitev. Vse informacije in ugotovitve primerjalnih ocenjevanj so brezplačno dostopne na spletni strani www.potrošnikovZOOM.si . Medije naprošamo, da ob komuniciranju rezultatov primerjalnega ocenjevanja navedejo sofinancerja, tj. Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo.

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju