Primerjalno ocenjevanje, koliko je odvečne embalaže pri sadju in zelenjavi

25. avgust 2021

Kakovost živil Odpadki in embalaža Trgovine in nakupovanje
Primerjalno ocenjevanje, koliko je odvečne embalaže pri sadju in zelenjavi

Večji trgovci z več kot polovico pakirane ponudbe!

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Na MIPOR-ju so v poletnih mesecih pri devetih najpomembnejših trgovcih v 31 trgovinah po Sloveniji preverili, koliko paradižnikov, paprik, kumar, korenja in jabolk je pakiranih, saj trgovci pogosto izpostavljajo ekološko ozaveščenost in skrb za okolje.

Pri večjih trgovcih, kot so Hofer, Lidl, Spar in Mercator, je več kot polovica pridelkov pakirana, tako uvoženih kot slovenskih, zato imajo ogromno prostora za izboljšave.
Na drugi strani je vse sadje in zelenjava v trgovinah Kalček nepakirano, manj kot tretjina ga je pakiranega še v E. Leclercu. Nakup nepakirane zelenjave ne pomeni le manj odpadkov, ampak je ta pogosto tudi cenejša.

Potrošniki tudi s svojo izbiro sporočamo odnos do (odvečne) embalaže. Na MIPOR-ju zato potrošnike pozivajo, naj se izognejo nakupu pakiranega sadja in zelenjave. Uporabijo naj vrečko za večkratno uporabo ali pridelke preprosto zložijo v voziček ali nakupovalno košaro.

embalaza-ocenjevanje-3

Z nakupom nepakiranega sadja in zelenjave se bodo tudi lažje izognili zavržkom hrane, ker bodo kupili točno toliko, kolikor potrebujejo.

Rezultati so v celoti prosto dostopni na spletni strani Potrošnikov Zoom.

Primerjalno ocenjevanje, koliko je odvečne embalaže pri sadju in zelenjavi, je bilo izvedeno v sklopu primerjalnih ocenjevanj, ki jih MIPOR izvaja v okviru koncesije RS za opravljanje javne službe izvajanja primerjalnih ocenjevanj blaga in storitev. Vse informacije in ugotovitve primerjalnih ocenjevanj so brezplačno dostopne na spletni strani Potrošnikov Zoom. Medije naprošamo, da ob komuniciranju rezultatov primerjalnega ocenjevanja navedejo sofinancerja, tj. Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo.

Prehranska industrija dandanes uporablja veliko plastike, da zadosti povpraševanju po priročnih svežih izdelkih z dolgim rokom trajanja. Toda celotna zamisel o svežem sadju in zelenjavi kot naravnih in zdravih izdelkih se ne ujema z nepotrebno embalažo.

Čeprav lahko tudi v večjih marketih sami izberete količino izdelkov in jih položite v lastno embalažo, je več možnosti, da boste imeli pestro izbiro sadja in zelenjave, ki bo zapakirano v vsaj en sloj embalaže.

Najbolj pogosto je pakirano korenje, nakupu brez embalaže se boste težko izognili tudi pri paradižniku. Bolje je pri kumarah in jabolkih, a tudi tu so zaznali, da so večkrat po nepotrebnem v plastični foliji.

nz

Kot poudarjajo na MIPOR-ju, se sadje in zelenjava povsem dobro počutita v svoji naravni "embalaži", saj sta v njej dobro zaščitena. "Pri nakupu je zato vsakršna dodatna embalaža odveč. To velja tudi za 'okolju prijazno' razgradljivo embalažo, ki bo sicer sčasoma razpadla, a za njeno izdelavo so že porabili precej virov, ki bi jih lahko uporabili bolj koristno kot za ovijanje že naravno zaščitenih živil," opozarja Nika Kremić z Zveze potrošnikov Slovenije.

Tudi lokalni izdelki v nepotrebni embalaži

Na MIPOR-ju so preverili tudi delež slovenskih jabolk, kumar, paprike, korenja in paradižnika.

nz

"Stopnja samooskrbe s temi pridelki je v Slovenji še vedno precej nizka, pridelamo namreč le dobro tretjino, zato ne preseneča, da je na policah veliko uvoženega sadja in zelenjave, največkrat iz Hrvaške, Italije, Avstrije, Španije, Nizozemske in drugih evropskih držav. Na policah pa se najdejo tudi pridelki iz bolj oddaljenih krajev, kot so jabolka Pink Lady iz Argentine oziroma Čila, ali paprike in korenje iz Maroka oziroma Izraela," je izpostavila Nika Kremić in dodala: "Odvečni embalaži se boste ob odločitvi za slovenske pridelke najtežje izognili v Lidlu, največ nepakirane ponudbe slovenskih pridelkov pa je v Tušu."

pridelki-pakirani-nepakirani

Konkretni rezultati so v celoti prosto dostopni na spletni strani Potrošnikov Zoom.

Naš nasvet

1. Kupujte sezonsko in lokalno, najbolje neposredno pri kmetu v okolici. Lokalni pridelki zaradi krajših transportnih poti manj vplivajo na okolje.
2. Pri nakupu nepakiranega sadja in zelenjave lahko prihranite, saj je običajno ugodnejše kot pakirano.
3. Na vsak način se izogibajte plastičnim vrečkam za enkratno uporabo, ob izbiri biološko razgradljivih pa bodite pozorni pri njihovem odlaganju, saj ne spadajo v zabojnike za embalažo, ampak pa v rjave (bio) zabojnike.

Zoom-MGRT-logo

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 4 x 16,50 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Na voljo vam je vsak dan. Svetujejo izkušeni pravni strokovnjaki.

Za člane: 01 432 00 89 Za nečlane: 090 50 90

Svetovanje o pravicah pacientov (financira Mestna občina Ljubljana): 01 474 06 10

Več o svetovanju