Primerjalno ocenjevanje čajev z gozdnimi sadeži: Kje so gozdni sadeži?

7. december 2018

Kakovost živil
Primerjalno ocenjevanje čajev z gozdnimi sadeži: Kje so gozdni sadeži?

Sadni čaji so med slovenskimi potrošniki zelo priljubljeni, na kar kaže tudi pestra ponudba na trgovskih policah. Tokratno primerjalno ocenjevanje trinajstih sadnih mešanic čajev z gozdnimi sadeži različnih blagovnih in trgovskih znamk, ki smo ga izvedli na MIPORju, je ponovno potrdilo, da se za slikami sadežev na embalaži čajev skrivajo zgolj prazne obljube.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Čaji vsebujejo zelo malo gozdnih sadežev ali le njihove arome. Le en izdelek je bil ocenjen dobro, osem jih je dobilo oceno povprečno in štiri oceno nezadovoljivo – predvsem zaradi dodanih nepotrebnih aditivov in arom, potratne embalaže in slik na njej, ki zavajajo glede vsebine.

Cena ocenjevanih vzorcev čajev se giblje od 0,04 pa do 0,14 evra na čajno vrečko. Čeprav cena ni merilo za kakovost izdelka, pa se je v tokratnem primerjalnem ocenjevanju najbolje odrezal dražji izdelek, ki ima hkrati še ekološki certifikat. Tik za njim so najcenejši med preglednimi izdelki. 

PotrošnikovZOOM: preverite rezultate ocenjevanja čajev z gozdnimi sadeži

Aromatizirani čaj je izdelek, pripravljen iz pravega čaja ali mešanice pravega, zeliščnega ali sadnega čaja, ki so mu dodane različne arome in mora biti označen kot `aromatiziran čaj´.

"Dejstvo je, da lahko le s prebiranjem sestavin izvemo, ali gre za čajno mešanico navedenih sadežev in zelišč ali pa je dodana samo aroma sadežev, ki jih ponazarja slika na embalaži. Posamezen izdelek je narejen po recepturi proizvajalca, zato se sestavine med različnimi aromatiziranimi čaji zelo razlikujejo," opozarja Nika Kremić in potrošnikom svetuje, naj skrbno preberejo sestavine, navedene na hrbtni strani embalaže izdelka, če želijo vedeti, kaj kupujejo.

Gozdni sadeži le za okras ali v obliki arome

Prednja stran embalaže vseh preglednih čajev potrošnika vabi z napisi in sliko velikih svežih jagod, malin, robid in borovnic ter drugih gozdnih sadežev. Cvetovi hibiskusa, plodovi šipka in jabolk, ki so na seznamu sestavin našteti med prvimi in predstavljajo običajno več kot polovico mešanice, pa so le redko prikazani na sliki na embalaži.

Na MIPORju smo preverili, koliko gozdnih sadežev, izpostavljenih s sliko na sprednji strani, vsebujejo izbrani čaji in podatke vpisali tudi v tabelo. Osem čajev je vsebovalo od 0,3 do 19 odstotkov gozdnih sadežev, predstavljenih s sliko. Dva izdelka sta vsebovala gozdne sadeže, proizvajalec pa ni navedel njihovega deleža v izdelku. Trije ocenjevani čaji pa na primer sploh ne vsebujejo gozdnih sadežev, temveč le njihove arome.

"Take predstavitve izdelkov seveda zavajajo in napeljujejo k nakupu nečesa, kar ni glavna vsebina izdelka. Potrošnik ob pogledu na opis in embalažo namreč pričakuje, da izdelek vsebuje gozdne sadeže oz. da prav ti sadeži predstavljajo prevladujoči del izdelka," meni Nika Kremić.

Potrošniške organizacije menimo, da bi morali opisi in slika predstavljati dejansko vsebnost izdelka, tudi glede na delež sestavine v izdelku - torej večje slike hibiskusa, šipka in jabolk in manjšo sliko gozdnih sadežev, a le če jih izdelek vsebuje. Če bi proizvajalec ob sliki na sprednji strani označil še delež gozdnih sadežev bi s tem potrošniku transparentno predstavil izdelek," je dodala Nika Kremič.

Le en izdelek brez aditivov in arom

Prav vsi pregledani čaji, z izjemo enega, so vsebovali aromo ali več različnih arom, nekateri pa tudi aditive, ki uravnavajo kislost. Le en izdelek je bil popolnoma brez aditivov in arom, kar je vsekakor pohvalno in dokaz ter vzpodbuda za druge proizvajalce, da temu zgledu sledijo in ponudijo izdelke brez nepotrebnih aditivov.

Prebogata odvečna embalaža - do štiri plasti embalaže

Večina izdelkov je bilo čistih in nepoškodovanih, a številni so prebogato oviti v odvečno embalažo: dodatno ovijanje celotne embalaže v prozorno folijo, ali dodatno posamično pakiranje čajnih vrečk v manjšo papirno ali plastično embalažo. Kar šest čajnih mešanic je bilo ovitih v štiri sloje embalaže.

Naš nasvet

  • Glede na to, da je v čajih veliko hibiskusa in šipka ter delcev suhih jabolk in zelo malo gozdnih sadežev ali le aroma, bi bilo morda bolje kupiti čaj hibiskusa ali šipka ter mu dodati posušene gozdne sadeže po okusu. Seveda pa aroma takega čaja ne bo tako močna kot pri čajih z dodanimi aromami.
  • Pri nakupu čajev preverite seznam sestavin na hrbtni strani, saj vas lahko slikovna predstavitev na embalaži hitro zavede.
  • Mešanico čaja si lahko pripravimo tudi doma iz nabranih posušenih zelišč, ki ji dodamo posušene gozdne sadeže. Gozdne sadeže na drobno narežemo, saj bo tako imel čaj močnejšo aromo.
MGRT 2Primerjalno ocenjevanje čajev z gozdnimi sadeži je bilo izvedeno v sklopu primerjalnih ocenjevanj, ki jih Mednarodni inštitut za potrošniške raziskave (MIPOR) izvaja v okviru koncesije RS za opravljanje javne službe izvajanja primerjalnih ocenjevanj blaga in storitev. Vse informacije in ugotovitve primerjalnih ocenjevanj so brezplačno dostopne na spletni strani www.potrošnikovZOOM.si . Medije naprošamo, da ob komuniciranju rezultatov primerjalnega ocenjevanja navedejo sofinancerja, tj. Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo.

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju