Predlog novega Zakona o elektronskih komunikacijah: Potrošnik ostaja šibkejši člen

5. november 2020

Elektronske komunikacije Zakonodaja in postopki
Predlog novega Zakona o elektronskih komunikacijah: Potrošnik ostaja šibkejši člen

Konec oktobra se je zaključila javna obravnava predloga Zakona o elektronskih komunikacijah (ZEKom-2). Ta kljub nekaterim pozitivnim rešitvam za potrošnike, tudi zaradi Direktive (EU) 2018/1972 o Evropskem zakoniku o elektronskih komunikacijah, ki drugih rešitev ne dopušča, operaterjem še naprej omogoča spreminjanje pogodbenih pogojev v času vezave. Hkrati pa opozarjamo, da predlog ZEKom-2 ne ureja ustrezno pravic pri odstopu od pogodbe v primeru vezave s terminalsko opremo, saj predvideva celo nadomestilo v obliki uporabnine tudi, ko potrošnik subvencionirano terminalsko opremo vrne. Takšna ureditev je za potrošnike nesprejemljiva, zato pozivamo predlagatelja in zakonodajalca k zagotovitvi največje možne koristi za potrošnike in ustrezen prenos direktive.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Predlog novega ZEKom-2, h kateremu amo vložili številne pripombe, usmerjene v zagotovitev največje možne koristi za potrošnike, prenaša določbe evropske direktive ob upoštevanju načela maksimalne harmonizacije, zato popolna prepoved spremembe pogodbenih pogojev operaterjev v času vezave ni mogoča. A hkrati direktiva določa, da če se potrošnik s predlagano spremembo pogojev ne strinja in od naročniške pogodbe odstopi, ne plača nobenega nadomestila, razen v primeru, ko obdrži subvencionirano terminalsko opremo.

Na ZPS menimo, da predlog ZEKom-2 direktive v tem delu ni prenesel pravilno, saj zakonski predlog predvideva nadomestilo v obliki uporabnine tudi v primeru, ko potrošnik subvencionirano terminalsko opremo vrne. S tem bi se ohranila obstoječa ureditev, ki je izrazito v škodo potrošnikov, saj jim zaradi s tem povezanih visokih stroškov v praksi preprečuje izvajanje pravice do odstopa od pogodbe z vezavo, če se ne strinjajo s spremembo pogodbenih pogojev.

ZEKom-2 res prinaša za potrošnike tudi določene izboljšave, imed njimi izpostavljamo obveznosti zagotavljanja informacij pred sklenitvijo pogodbe, skupaj s povzetkom pogodbe na enotnem obrazcu, brezplačen postopek za prenos mobilne številke, da operater po 24 mesecih ali po izteku vezave ne sme zaračunati stroškov odpovedi pogodbe, lažji odstop od pogodbe pri paketnih storitvah, pravica do odstopa se podaljšuje na 60 dni od obvestila o spremembi pogodbenih pogojev, hkrati pa zakon izrecno določa, da potrošnik ob odstopu od pogodbe ne plača zneskov prejetih ugodnosti ali drugih dogovorjenih nadomestil.

Ponovno opominjamo operaterje, da imajo možnost, da potrošnikom v času vezave ne spreminjajo pogodbenih pogojev, ki naj jo v prihodnje izkoristijo. Vezava naj bo vezava za oba – tega si želijo številni potrošniki, kar jih je skoraj 10.000 potrdilo tudi s podpisom peticije ZPS, s katero zahtevajo spoštovanje dogovorjenih pogodbenih pogojev v času vezave.

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju