Pravice potrošnikov v primeru odpovedi potovanj zaradi izrednih razmer

30. marec 2020

Turizem in potovanja
Pravice potrošnikov v primeru odpovedi potovanj zaradi izrednih razmer

ZPS: Problem vračila izplačil se ne more reševati na plečih potrošnikov.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Na ZPS prejemamamo izredno veliko vprašanj s strani potrošnikov, in sicer kakšne pravice imajo v primeru odpovedi potovanj, saj jim turistične agencije zavračajo zahteve za vračilo vplačil. Turistične agencije vztrajajo, da so potrošniki upravičeni le do dobropisa oz. vrednostnice, ki jo bodo lahko uporabili za potovanje v kasnejšem obdobju.

Tržni inšpektorat, kamor se obračajo zaradi zavrnitve zahteve za vrnitev vplačil, pa odgovarja, da njihove prijave ne morejo obravnavati, dokler na ravni države oziroma Evropske unije ne bodo sprejeta stališča oziroma rešitve tega vprašanja.

Poudarjamo, da je treba tudi v času izrednih razmer spoštovati zakonodajo. To so v skupni izjavi za javnost poudarili tudi predsedniki države, Državnega zbora, Državnega sveta in vlade. Zakon o varstvu potrošnikov jasno določa pravice potrošnikov v primeru odpovedi zaradi izrednih razmer, in sicer nalaga organizatorju potovanja, da potrošniku vrne vsa plačila v roku 14 dni po odpovedi, brez kakršnih koli odbitkov.

Poudarjamo, da je treba upoštevati, da so zaradi pandemije koronavirusa nastale izredne razmere, kakršnih še ni bilo in bodo zagotovo vplivale na celotno družbo, tako na gospodarstvo kot tudi potrošnike, ki se že soočajo s finančno in nekateri tudi eksistenčno stisko.

"Nedvomno je obveznost vračila vplačil za turistične agencije zelo težka, vendar pa to ne more biti razlog za kršitev zakonodaje. Prepričani smo, da mora pri reševanju te situacije turističnemu gospodarstvu priskočiti na pomoč država v sklopu interventnih ukrepov," izpostavlja Breda Kutin, predsednica Zveze potrošnikov Slovenije in dodaja: 

nz181

Na ZPS smo Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo, ki je pristojno za varstvo potrošnikov, že 17. marca 2020 poslali dopis in predlagali, da se problematika vračanja vplačil zaradi odpovedi potovanj rešuje z zagotovitvijo posebnega jamstva za izdane dobropise ali vrednostnice, s katerim bo poleg turističnih agencij za izplačilo dobropisa jamčila tudi država. Ocenjujemo, da bi se na podlagi takega jamstva potrošniki lažje odločali za sprejem dobropisa ali za odlog vrnitve vplačil na kasnejši čas, kar bi bistveno olajšalo položaj turističnih agencij.

ns181

Potrošniške organizacije, članice Evropske potrošniške organizacije BEUC, smo v sporočilu Evropski komisiji poudarile, da se vsi zavedajo resnosti izrednih razmer, vendar se problem vračila izplačil ne more reševati na plečih potrošnikov, saj so nastale izredne okoliščine ne le za gospodarstvo, ampak tudi za potrošnike.

Zato mora vsak potrošnik imeti pravico izbirati, ali bo zahteval vrnitev vplačil ali sprejel drugačno ponudbo turistične agencije, države pa naj z zagotovitvijo dodatnega jamstva olajšajo obremenitev turističnih agencij. Evropska komisija je v svojem priporočilu zavzela enako stališče glede pravice potrošnikov do vračila vplačil ter pozvala nacionalne države, naj zagotovijo razširitev jamstva tudi na dobropise (vavčerje).

Rešitve potrebujemo takoj!
Na ZPS poudarjamo, da je treba problematiko množičnih odpovedi potovanj reševati hitro, saj se s tem prepreči nastajanje nepotrebnih sporov in tudi ohrani zaupanje potrošnikov v slovenske turistične agencije, saj ga bodo le te potrebovale po končanju izrednih razmer. Na ZPS smo pripravljeni sodelovati pri oblikovanju ustrezne rešitve, zato pozivajo ministrstvo k čimprejšnjem ukrepanju.

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju