Poziv ZPS: več izdelkov z evropsko marjetico na trgovskih policah
11. oktober 2023
Potrošniške organizacije si prizadevamo, da bi bila bolj trajnostna izbira za potrošnike tudi preprosta izbira. Zato smo ob letošnjem dnevu okoljske marjetice (12. oktober) večje trgovske verige v Sloveniji pozvali, naj na svoje police uvrstijo čim več izdelkov z zaupanja vrednimi ekološkimi oznakami, kot je evropska marjetica (EU Ecolabel).
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
Ob tej priložnosti smo jim poslali tudi infografiko, ki smo jo pripravili skupaj z Evropsko potrošniško organizacijo BEUC. Z njo jih želimo dodatno informirati o prednostih, ki jih lahko dosežejo z večjo vključitvijo izdelkov z zanesljivimi in zaupanja vrednimi ekološkimi oznakami, kot je evropska marjetica (EU Ecolabel), v ponudbo izdelkov za končne potrošnike.
Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo RS: seznam izdelkov z znakom Ecolabel (PDF)
Zakaj želimo videti več izdelkov z evropsko marjetico na policah trgovin?
Mnogi potrošniki si želijo nakupovati bolj trajnostno, vendar se pri izbiri srečujejo z več ovirami.
Evropska marjetica in primerljive ekološke oznake tipa I (kot sta nordijski labod in modri angel) so vedno zanesljiv vodnik za potrošnike, saj so skrbno upravljane in potrošnikom zagotavljajo, da bodo certificirani izdelki imeli manjši okoljski vpliv v primerjavi z običajnimi.
Potrošniške organizacije se zato aktivno zavzemamo za promocijo tovrstnih oznak med potrošniki, seveda pa tudi same ozaveščamo, zakaj so takšni izdelki okoljsko bolj primerni za nakup. Med drugim jih redno uvrščamo v nabor izdelkov za primerjalno testiranje, kjer se nemalokrat izkaže, da so med najboljšimi. V takšnem primeru je odločitev za nakup še posebej priporočljiva z vidika zdravja in okolja.
Vloga trgovcev pri omogočanju bolj trajnostne izbire
Žal prepogosto ugotavljamo, da slovenski potrošniki nimajo tako široke izbire izdelkov z okoljsko marjetico ali podobno zanesljivo ekološko oznako. Še posebej je to opazno pri trgovskih znamkah, kjer v tujini vse bolj prevladujejo z okoljsko marjetico označeni izdelki, v Sloveniji pa jih skoraj ni mogoče najti – čeprav so nemalokrat naprodaj pod enakim imenom kot v tujini.
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.