Plasti razočaranja: vzmetnice znamk Swiss+Bed pod drobnogledom

28. januar 2025

Pohištvo in notranja oprema
Plasti razočaranja: vzmetnice znamk Swiss+Bed pod drobnogledom

Na Zvezi potrošnikov Slovenije smo v akreditiranem laboratoriju izvedli analizo dveh vzmetnic znamke Swiss+Bed (modela Monte Rosa in Mönch), ki ju prodaja podjetje Kanes d. o. o. Naročili in kupili smo najcenejša modela, dimenzije 70 x 190 cm.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Na novinarski konferenci smo predstavili ugotovitve analize, ki je pokazala, da se številne oglaševane lastnosti vzmetnic ne ujemajo z realnimi specifikacijami izdelkov.

Prodajalec med drugim:

  • navaja napačne podatke o številu plasti,
  • navaja napačne podatke o vrsti in številu vzmeti,
  • podaja lažne trditve o uporabi specifičnih materialov (npr. volna merino, konjska dlaka, kokosova vlakna …),
  • oglašuje funkcionalnosti, ki jih ena od testiranih vzmetnic nima (poletna/zimska stran).

Swiss+Bed: ugotovitve pred nakupom in med njim (PDF)

Swiss+Bed: ugotovitve o vzmetnici Monte Rossa (PDF)

Swiss+Bed: ugotovitve o vzmetnici Bed Monch (PDF)

Prav tako smo spregovorili o tem, da spletno oglaševanje neprestano vključuje velike popuste, pri tem pa ni objavljene najnižje cene v zadnjih 30 dneh, kar pomeni kršitev 15. člen Zakona o varstvu potrošnikov (ZVPot-1). Pri naročilu vzmetnice potrošniki tudi niso jasno obveščeni o razpoložljivosti izdelkov, kar povzroča dodatno zmedo in nezaupanje.

Glede na ugotovitve na Zvezi potrošnikov Slovenije ocenjujemo, da gre za zavajajočo poslovno prakso po 49. členu ZVPot-1, saj podjetje podaja neresnične in zavajajoče informacije o glavnih značilnostih izdelkov, zavajanje pa je takšne narave, da vpliva na odločitev povprečnega potrošnika o nakupu. Na podlagi ugotovitev ocenjujemo, da gre za hujši prekršek, zato smo zoper podjetje podali prijavo na Tržni inšpektorat RS.

V kratkem bomo podali tudi kazensko ovadbo zaradi goljufije/preslepitve kupcev.

Gre za vzmetnice, ki so med potrošniki precej priljubljene, zato ocenjujemo, da gre za večje število oškodovanih potrošnikov in za znatno oškodovanje (cena vzmetnice Mönch je najmanj 309 €, cena vzmetnice Monte Rosa pa najmanj 319 €). Izjemno pomembno je, da se tovrstna praksa zavajanja potrošnikov zaustavi in prepreči tudi v prihodnje. 

Odprto pismo podjetju Kanes: ostra zavrnitev neutemeljenih obtožb in opozorilo glede pravnih posledic

Odločno zavračamo vse trditve o tem, da naša organizacija deluje po naročilu konkurenčnih podjetij, ali da poskušamo diskreditirati omenjeno podjetje iz poslovnih interesov. Gre za očitno širjenje lažnih trditev, ki lahko škodijo časti in dobremu imenu naše organizacije.

Zveza potrošnikov Slovenije vse svoje aktivnosti izvaja neodvisno in nepristransko, k čemur nas ne zavezujejo samo pravila, ki veljajo za status potrošniške organizacije v Sloveniji, pač pa tudi strogi kriteriji za članstvo v mednarodnih potrošniških organizacijah, kot sta Evropska potrošniška organizacija BEUC in ICRT (International Consumer Research and Testing), ki koordinira primerjalno testiranje na svetovni ravni.

Odprto pismo, ki smo ga podjetju Kanes poslali dne 28.1.2025 (PDF)

Kaj lahko naredijo potrošniki?

Zakon o varstvu potrošnikov določa, da če podjetje uporabi nepošteno poslovno prakso in s tem povzroči oškodovanje potrošnika, lahko ta od prodajalca zahteva bodisi znižanje kupnine bodisi odstopi od pogodbe in zahteva vračilo celotnega plačanega zneska, zahteva pa lahko tudi povrnitev škode, v primeru, da je ta nastala.

Potrošnikom svetujemo, da se s svojim zahtevkom obrnejo neposredno na prodajalca. V primeru, da slednji ne bo ugodil potrošnikovemu zahtevku, bo potrebno počakati na dokončno odločitev Tržnega inšpektorata glede uporabe zavajajoče poslovne prakse. Prijavo na Tržni inšpektorat smo že podali, o poteku bomo sproti obveščali javnost.

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju