Odlična ponudba na spletu! Ste prepričani?

27. februar 2019

Telefoni in aplikacije Internet in platforme Spletna prodaja in prodaja na domu
Odlična ponudba na spletu! Ste prepričani?

Je tudi vas kdaj premamil 70 in več odstotni popust izdelkov znanih blagovnih znamk? Spletna stran, ki ponuja rezervacijo prostora po odlični ceni? Dopolnila, ki obljubljajo hitro izgubo teže, zdravila, ki obljubljajo hitro odpravo dolgotrajnih zdravstvenih težav? To je le nekaj primerov, kjer se potrošniki znajdejo v skušnjavi.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Bistveno je, da `vključimo´ zdravo pamet in se zavedamo, da lahko za mamljivimi obljubami in ugodnimi ponudbami na spletnih strani v slovenskem jeziku stoji podjetje s sedežem kjerkoli na svetu, ali pa gre celo za čisto prevaro. To pomeni, da morda izbranega izdelka ne boste dobili, da ste nevede kupili ponaredek ali pa prehransko dopolnilo, ki s svojimi obljubami zavaja.

Poleg tega, ko na spletu kupujete blago ali storitve od tujih ponudnikov, registriranih izven držav Evropske unije, sta inšpekcijski nadzor ali drugo ukrepanje državnih organov bolj kot ne onemogočena. Slovenski ponudniki pa so pod nadzorom slovenskih inšpekcijskih organov, uveljavljanje morebitnih reklamacij ali pritožb pa zato bistveno lažje.

Tudi proti podjetjem iz drugih držav EU je mogoče ukrepati, saj je potrošniška zakonodaja v EU v veliki meri poenotena, v primeru težav vam pa lahko pomaga Evropski potrošniški center.

Kako lahko preverite, ali je spletno mesto zanesljivo, preden oddate naročilo?

  1. (Pre)nizke cene so lahko znak za alarm in naj vas ne premamijo. Vdihnite in stran preverite.
  2. Spletna stran s končnico .si še ne pomeni, da gre za trgovca iz Slovenije, saj lahko to domeno kupi kdorkoli.
  3. Poskrbite, da je plačilna stran spletnega mesta varna: naslovna vrstica brskalnika se mora začeti s `https: //´ in vsebovati sliko ključavnice. Na spletnem portalu Varni na internetu med najbolj varne načine plačila uvršajo plačilo po povzetju, Paypal in bančno nakazilo na podlagi predračuna.
  4. Preberite pravno obvestilo, ki vam bo omogočilo identifikacijo prodajalca: ime podjetja, naslov sedeža, trgovski register in registrsko številko podjetja, številko Siret (14 številk, ki jih uporablja za identifikacijo podjetja francoski statistični urad (INSEE)) ali Siren (devetmestno število).
  5. Poglejte ugled prodajalca na internetu.

Kako "zapletena" gesla uporabljate na spletu?!

K varnosti na spletu lahko pripomoremo tudi sami, če uporabljamo gesla, ki niso na `prvo žogo´. Geslo naj bo čim daljše in sestavljeno iz kombinacije črk, številk, lahko tudi posebnih znakov. 

Za različne aplikacije, storitve uporabljajte različna gesla, katera občasno tudi spremenite.

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju