Nintendo Switch pod drobnogledom desetih potrošniških organizacij
17. december 2020
Nepoštene poslovne prakse
Vam je igro z igralno konzolo Nintendo Switch pokvarila napaka, imenovana "Joy-Con Drift"? Če je odgovor pritrdilen, vas vabimo, da izpolnite kratek vprašalnik. Potrošniške organizacije iz različnih evropskih držav smo zbrale že 20.700 pritožb uporabnikov. Na Zvezi potrošnikov Slovenije smo jih doslej prejeli 41.
Nedolgo po prihodu igralne konzole Nintendo Switch na police marca 2017, se je začela pri številnih igralnih ploščkih Joy-Con pojavljati napaka, za katero se je v javnosti uveljavil termin "Joy-Con Drift". Gre za napako, ki povzroča nekontrolirano premikanje likov med igro, ne da bi se uporabnik ploščka sploh dotaknil, zaradi česar je igranje iger onemogočeno. Do danes je bilo prodanih že več kot 68 milijonov teh konzol po svetu, velik del v Evropi.
Skupaj s potrošniškimi organizacijami iz Francije, Belgije, Nizozemske, Portugalske, Italije, Norveške, Slovaške in Grčije - vse so članice Evropske potrošniške organizacije BEUC – zato pozivamo potrošnike, ki so imeli podobne težave z delovanjem igralnega ploščka pri Nintendu Switch, da nam to sporočijo z izpolnitvijo kratkega vprašalnika.
Pritožbe, ki so jih potrošniki oddali doslej, razkrivajo, da se je v 95% primerov napaka pojavila v manj kot dveh letih po nakupu konzole. Kar 73% potrošnikov ni zahtevalo popravila, zamenjave ali povrnitve stroškov, ampak so namesto tega kupili nove kontrolnike, kar je pri Nintendu seveda umetno povečalo prihodke iz prodaje.
Cilj je zagotavljanje trajnosti potrošniških proizvodov
Kot del Evropskega zelenega dogovora (European Green Deal), EU promovira politiko zagotavljanja trajnosti potrošniških proizvodov. Večja vzdržljivost in popravljivost ter spopadanje s težavo prezgodnje pokvarljivosti izdelkov so visoko na dnevnem redu.
Podjetja morajo zagotoviti, da bodo njihovi izdelki zadostili upravičenim pričakovanjem potrošnikov in, v primerih, ko se ti pokvarijo prezgodaj, hitro ponuditi ustrezno rešitev.
Akcija, ki jo izvajamo v okviru Evropske potrošniške organizacije BEUC, je namenjena temu, da morda pripomore k dopolnitvi obstoječe ureditve na področju prezgodnje pokvarljivosti ("premature obscolescence"). Praviloma gre za načrtne napake v proizvodnji, zaradi katerih se izdelek pokvari prej kot bi se lahko, običajno že kmalu po izteku garancijskega roka.
Primer igralnih konzol je nekoliko drugačen, saj potrošniške organizacije sumijo, da je Nintendo omenjene igralne konzole dal v proizvodnjo kljub temu, da je vedel za napako. V tem primeru bi bilo potrebno razširiti definicijo pojma prezgodnje pokvarljivosti, kot jo poznajo trenutne zakonske ureditve. Tudi zato je pomembno, da sodelujete v akciji, tako da izpolnite vprašalnik.
Vprašalnik o težavah z igralno konzolo Nintendo Switch lahko izpolnite tukaj. Zahvaljujemo se vam za sodelovanje.
Sveže e-novice ZPS, vsak petek
Ste z zanimanjem prebrali ta članek? Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.