Naročniški paketi mobilne telefonije pod drobnogledom ZPS: Paketov malo morje, informacije pa je treba iskati na dnu

9. februar 2016

Elektronske komunikacije Cene in stroški
Naročniški paketi mobilne telefonije pod drobnogledom ZPS: Paketov malo morje, informacije pa je treba iskati na dnu

Ponudba paketov mobilne telefonije je pestra, a pot do informacij o paketih ni vedno preprosta, izpostavljamo na ZPS. S primerjalnikom AKOS-a (komuniciraj.eu) potrošnik res dobi osnovni pregled ponudbe, a informacije je skoraj nujno potrebno preveriti pri operaterju. In kot opozarjajo na ZPS, se tam začne kalvarija ozaveščenega uporabnika. Le en ponudnik ima na enem mestu ob paketu zbrane vse najpomembnejše podatke, pri čemer je zgledno dosleden, drugi kakovostne predstavitve svoje ponudbe na spletu, ki bi potrošniku omogočala preprosto primerjavo vključenih storitev in pogojev, žal ne premorejo.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Začeli v primerjalniku AKOS-a…
"V primerjalniku Agencije za komunikacijska omrežja in storitve (AKOS) na komuniciraj.eu smo odkljukali, da nas zanimajo naročniški paketi mobilne telefonije, vse druge filtre pa smo pustili pri miru. Že prvi podrobnejši pregled odkril, da so operaterji nadvse različno vpisovali podatke. Tisti o cenah (in seveda poimenovanja paketov) še držijo, pri drugih podatkih pa smo včasih ostali brez prave informacije," je predstavil težave potrošnika, ki bi s pomočjo primerjalnika želel ugotoviti, kateri paket je zanj najbolj primeren Boštjan Okorn iz ZPS. Kot opozarja, nekateri operaterji obračunski interval pogovorov označujejo v sekundah, drugi kar v minutah, še večja zmeda je pri ceni za prenos podatkov, saj so pomešane cene za 1 MB in 1 kB prenesenih podatkov…

…nadaljevali na spletnih straneh ponudnikov…
Ko smo obupali pri iskanju podatkov po spletu, je v tabeli ostalo kar nekaj označenih polj, ki smo jih morali preveriti pri klicnih centrih. Največkrat nismo našli podatka, kateri obračunski interval velja pri prenosu podatkov, tudi pri cenah klicev pogosto nismo bili prepričani, kako so obračunani, opozarjamo pa tudi na nerazumljivo prakso nekaterih ponudnikov, da pri paketih z neomejenimi klici vedno poudarjajo obračunski interval za klice, ki v takšnem primeru sploh ni zanimiv. Manjka pa podatek o intervalu prenosa podatkov. 

navedek

Podobnih posebnosti v cenikih kar mrgoli, vse skupaj pa precej zamegljuje preglednost in potrošniku pogosto ne omogoča, da bi preprosto dobil pomembne podatke o naročniškem paketu. Pravi cinizem so navedbe, naj za več informacij obiščemo spletno mesto, ki je opisano zgolj z osnovnim naslovom, brez hiperpovezave, za piko na i pa obljubljenih informacij – niti z iskalnikom – tam nismo uspeli najti,

navedek1

opisuje (ne)namerno zmedo in nepreglednost na spletnih straneh ponudnikov Boštjan Okorn.

…kjer so pomembni podatki skriti v drobnem tisku
Res je, pomembni podatki so skriti v drobnem tisku na spletu! "Ob tem pa ne moremo mimo dejstva, da operaterji iz nerodnosti ali pa nalašč kakšen podatek mirno izpustijo in se potem pridušajo, da je vse zapisano v splošnih cenikih in pogojih ponudbe, do katerih pa v predstavitvi paketa – na spletu - ni neposredne povezave," opozarja Okorn. Spletne predstavitve paketov povzročajo težave tudi bolj veščim, kaj šele tistim, ki se na telekomunikacije sploh ne spoznajo ...

Tiranija izbire?!
Imena paketov, njihove cene, še zlasti pa akcijske ponudbe, so vedno zapisane z velikimi črkami in poudarjeno pisavo, prav tako so dovolj poudarjene tudi posamezne opcije, s katerimi lahko oplemenitite (berite: podražite) izbrani paket, a vse to vam ne bo v pomoč, ko boste kot osveščeni potrošnik želeli primerjati različne pakete. Nekateri operaterji jih imajo preprosto preveč. "Izberete lahko tudi eno od skrajnih možnosti - postanete naročnik že za nič evrov na mesec, a boste, seveda, potem morali posebej plačevati za vsak klic, sporočilo, preneseni podatek… oz. izberete paket, ki ga ponujajo z besedami `neomejeni´, `brezčasni´, `non stop´, `na polno´, `brezskrbni´, ali celo `all inclusive´. Hudič se skriva v podrobnostih in omejitve so včasih precej krute," izpostavlja `domiselno´ prakso ponudnikov pri trženju Boštjan Okorn in dodaja: "Npr. pri neomejenem paketu za upokojence pri Telekomu, veljajo le neomejeni klici in poslana sporočila, za prenos podatkov pa je treba plačati, a nikoli ne več kot 3 evre na mesec. No, podatkovne zgodbe pa je hitro konec. Po 500 MB prenesenih podatkov se namreč prenašanje upočasni na neuporabno hitrost 64 kbit/s. Niti Simobilov paket All inclusive, za katerega je treba odšteti zajetnih 190 evrov na mesec, ne omogoča prostega prenosa podatkov, pač pa je ime paketa najbrž bolj povezano z dejstvom, da je vanj vključen tudi nakup (kateregakoli) telefona, ki ga lahko zamenjate vsako leto (in pri tem plačate simboličen 1 evro)…"

favicon Takšnih in podobnih zgodb o preglednosti in razumljivosti cenikov za običajnega potrošnika pa je še veliko – celoten članek s podrobnejšimi podatki je objavljen na naši spletni strani.

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju