Na Zvezi potrošnikov Slovenije odločno nasprotujemo predlaganemu amandmaju Združenja bank Slovenije k Zakonu o varstvu potrošnikov

29. avgust 2022

Krediti Zakonodaja in postopki
Na Zvezi potrošnikov Slovenije odločno nasprotujemo predlaganemu amandmaju Združenja bank Slovenije k Zakonu o varstvu potrošnikov

Na Zvezi potrošnikov Slovenije nasprotujemo znižanju varstva potrošnikov v zvezi z nepoštenimi pogoji, kot ga predlaga Združenje bank Slovenije.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Sedaj veljavni 23. člen Zakona o varstvu potrošnikov (ZVPot) je odločitev slovenskega zakonodajalca, da potrošnikom zagotovi višji nivo zaščite, kot je minimalno določen v Direktivi 93/13/EGS.

Slovenija je s tem uporabila možnost, ki jo državam članicam zagotavlja 8. člen te direktive, namreč da svojim potrošnikom zagotovijo višjo stopnjo varstva.

Skladno z direktivo je Slovenija tudi obvestila Evropsko Komisijo, da razširja presojo nedovoljenosti na pogodbene pogoje, ki se nanašajo na glavni predmet pogodbe in na ustreznost cene ali plačila, ne glede na to, ali so taki pogoji navedeni v jasnem in razumljivem jeziku. Enako razširitev kot Slovenija so sprejele tudi Malta, Portugalska in Španija.

Na Zvezi potrošnikov Slovenije zato pozivamo poslance, naj ne sprejmejo predlaganega amandmaja Združenja bank Slovenije in ohranijo že dosežen nivo zaščite slovenskih potrošnikov, saj prav odprte afere na bančnem področju (švicarski krediti, napačno obračunavanje euribora), s katerimi so oškodovani številni slovenski potrošniki, potrjujejo, da potrošniki potrebujejo močno zakonsko zaščito.

Preberite celoten odziv ZPS na predlog amandmaja Združenja bank Slovenije (PDF) >>

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju