Končna odločitev Agencije za varstvo konkurence v zadevi Telekom ADSL-ISDN žal ni v prid potrošnikom

6. april 2023

Elektronske komunikacije
Končna odločitev Agencije za varstvo konkurence v zadevi Telekom ADSL-ISDN žal ni v prid potrošnikom

Agencija za varstvo konkurence (AVK) je potrebovala skoraj 20 let za zaključek postopka zoper Telekom Slovenije. Končna odločitev žal ni v prid potrošnikom. Na ZPS svetujemo potrošnikom, ki so vložili tožbe, da jih umaknejo in sodišču predlagajo vrnitev dela sodne takse.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Potrošniki so od decembra 2002 do septembra 2005 za priključitev na hitrejšo povezavo v internet (ADSL) morali plačati tudi priključek (in naročnino) na ISDN. AVK je v odločbi, izdani leta 2013, ugotovila, da je Telekom oškodoval potrošnike, ker je pogojeval priključitev širokopasovnega internetnega dostopa ADSL s predhodnim zakupom telefonskega priključka ISDN, čeprav to tehnično ni bilo nujno in ga potrošniki niso potrebovali. Ta odločba je bila razveljavljena novembra 2015, AVK pa je  sedaj postopek zaradi pomanjkanja dokazov o kršitvi dokončno ustavila.

Na ZPS svetujemo vsem potrošnikom, ki so v konkretnemu primeru na podlagi pravnomočne odločbe AVK vložili individualne tožbe proti Telekomu Slovenije, da jih umaknejo in sodišču predlagajo vrnitev dela sodne takse, Telekom Slovenije pa pozivamo, da od potrošnikov, ki bodo tožbe umaknili, ne zahteva povrnitve stroškov zastopanja v teh postopkih.

Osnutek dopisa za potrošnike: umik tožbe (MS Word)

Telekom Slovenije je objavil, da je od Agencije za varstvo konkurence (AVK) prejel sklep o ustavitvi postopka, ki je tekel zaradi očitane zlorabe prevladujočega položaja z vsiljevanjem ISDN-priključkov. Takšen sklep je AVK sprejela, ker v ponovljenem postopku ni uspela pridobiti dokazov o obstoju ustrezne tehnične rešitve pred 3. 3. 2005.

Na Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) se sprašujemo, kako naj potrošniki zaupajo v učinkovitost varstva konkurence in posledično varstva potrošnikov, če postopki tečejo tako dolgo.

Z vidika varstva poštene konkurence, ki je pomembno povezan z varstvom potrošnikov (gre pravzaprav za dve plati iste medalje), je izredno zaskrbljujoče dejstvo, da je postopek odločanja trajal skoraj 20 let, pri čemer je več kot sedem let minilo od sodbe Upravnega sodišča RS (izdana 3. 11. 2015), s katero je bila na podlagi sodbe Vrhovnega sodišča RS odločba AVK razveljavljena in zadeva vrnjena v ponovno odločanje, nato pa je bil postopek ustavljen zaradi pomanjkanja dokazov o kršitvi.

Potrošniki naj umaknejo tožbo

Leta 2015 še ni bilo možno vložiti kolektivne tožbe, mirna rešitev spora pa ni bila možna, zato je potrošnikom, ki so od Telekoma Slovenije hoteli izterjati odškodnino, preostala le  sodna pot. Na ZPS smo potrošnikom pomagala z osnutkom tožbe, ki smo jo objavili na spletni strani.

Podatkov, koliko potrošnikov se je odločilo za vložitev tožbe, na ZPS nimamo, vsem tožnikom pa svetujemo, da tožbo zdaj umaknejo, saj ustavitev postopka s strani AVK zaradi nezmožnosti pridobitve dokazov o kršitvi Telekoma Slovenije posledično namreč pomeni, da tudi oškodovanje potrošnikov ni dokazano.

Tožniki naj sodišče čimprej obvestijo, da tožbo zaradi odločitve AVK o ustavitvi postopka umikajo in da predlagajo vrnitev dveh tretjin plačane sodne takse. Zakon o sodnih taksah namreč v 1. odstavku 36. člena (v povezavi s tar. št. 1112 Taksne tarife) določa, da ima pravico do povrnitve dela takse tisti, ki je plačal takso za sodno dejanje, ki ni bilo opravljeno. Pomembno je, da tožnik umakne tožbo pred razpisom glavnega naroka za obravnavo.

Na ZPS pa hkrati pozivamo Telekom Slovenije, da od potrošnikov, ki bodo zaradi odločitve AVK o ustavitvi postopka sedaj na sodišču predlagali umik tožbe, ne zahteva povrnitve stroškov zastopanja v teh postopkih.

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju