Katere avtomobile bomo subvencionirali in zakaj?

22. maj 2020

Avto in oprema za avto
Katere avtomobile bomo subvencionirali in zakaj?

V času zagona gospodarstva po zastoju v zadnjih dveh mesecih se ne samo v Sloveniji, pač pa po celotni Evropi vse glasneje porajajo ideje, da bi morali prodajo novih avtomobilov vzpodbujati z državnimi subvencijami. Potrošniške organizacije smo do tovrstnih akcij precej zadržane, še zlasti v času, ko se Evropa pripravlja na praktični zagon napovedanega Zelenega dogovora (Green Deal).

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Državno subvencioniranje nakupa avtomobilov se je v preteklosti že izkazalo kot dvorezni meč, zato se ga je treba lotevati z veliko stopnjo previdnosti. To še zlasti velja za države brez lastnih avtomobilskih znamk, kakršna je Slovenija, saj bi takšna subvencija posredno bogatila države, v katerih so sedeži avtomobilskih tovarn. Glede na potencial slovenskega trga bi bilo težko pričakovati, da bi celo močno povečana prodaja avtomobilov bistveno vplivala na proizvodnjo v avtomobilskih tovarnah in pri njihovih dobaviteljih. Opozoriti velja tudi na dejstvo, da takšne subvencije dosežejo le sorazmerno ozek krog potrošnikov, za večino katerih je zelo verjetno, da bodo avtomobil v naslednjem letu ali dveh kupili tudi brez subvencije.

Zveza potrošnikov Slovenije zato Vlado republike Slovenije poziva:

  • Da se odreče subvencioniranju nakupa novega avtomobila, ta denar pa raje nameni vzpodbujanju trajnostnih oblik mobilnosti, še zlasti kolesarjenja in javnega prevoza, ki bo po epidemiji koronavirusa potreboval vrsto vzpodbud in aktivnosti za pridobitev ponovnega zaupanja.
  • Če se že odloči za subvencioniranje avtomobilov, naj bo subvencija namenjena zgolj avtomobilom z izpusti ogljikovega dioksida, nižjimi od 95 gramov na kilometer, kar je zahtevano povprečje za letos prodane avtomobile v Evropski uniji.
  • Sprejeti je treba dolgoročno strategijo vzpodbujanja premika v trajnostno mobilnost. Ad hoc zniževanje subvencij za električne avtomobile in celo ukinjanje subvencij za priključne hibride, ki smo ga bili deležni v letošnjem marcu, vsekakor niso dobri signali za kupce avtomobilov na alternativni pogon.

Zveza potrošnikov Slovenije skupaj z ostalimi evropskimi potrošniškimi organizacijami že vrsto let spremlja in na različne načine opozarja na anomalije pri prehodu na bolj zeleno mobilnost. Med zadnjimi velja opozoriti predvsem na raziskavo razlike med homologacijsko in dejansko vrednostjo porabe goriva v najbolj pogostih avtomobilih, registriranih v Sloveniji, ki jo je izvedel Mednarodni inštitut za potrošniške raziskave. Iz nje je namreč razvidno, da se poraba avtomobilov na cesti v zadnjih dvajsetih letih skorajda ni spremenila, pa čeprav uradni podatki, ki temeljijo na laboratorijskih meritvah po standardu NEDC, kažejo na to. Skladno s tem se je povečevala tudi razlika med homologacijskimi in realnimi podatki o porabi, ki je pri novejših avtomobilih med 30 in 50 odstotki.

Poleg tega smo s študijo o celotnih stroških uporabe avtomobila pokazali, da se bodo stroški nakupa uporabe avtomobilov s klasičnim in električnim pogonom v naslednjih petih letih izenačili, kar je lahko dobro vodilo za sprejemanje ustreznih strategij prilagajanja trga na nove razmere.

 

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju