Gospodarstvo potrebuje potrošnike, turizem pa turiste, ki bodo zaupali v poslovanje ponudnikov storitev
24. april 2020
Na ZPS smo pripravili predlog amandmajev za Zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o interventnih ukrepih za zajezitev epidemije covid-19 in omilitev njenih posledic za državljane in gospodarstvo, danes smo jih poslali poslancem Državnega zbora.
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
Spoštovani,
Posledice korona virusa niso prizadele samo turističnih agencij, hude posledice čutijo tudi potrošniki. Na ravni EU naj bi bilo zaradi pandemije prizadeto vsako drugo gospodinjstvo in prepričani smo, da je tako tudi v Sloveniji. Zato bi pri iskanju ustreznih rešitev morali iskati take, ki bi pomagale tako turističnim agencijam kot tudi potrošnikom. S tem namenom smo se že 17.marca 2020 obrnili na MGRT, ki je pristojno za varstvo potrošnikov, vendar nismo dobili odgovora niti možnosti, da predstavimo naše predloge za rešitev problematike množičnih odpovedi potovanj. Zato se kot nacionalna potrošniška organizacija obračamo na vas, poslanke in poslanci, da kljub časovni stiski proučite naš predlog amandmajev na drugi paket zakonodaje, in jih podprete. S predlaganimi spremembami želimo, da bo zakon pomagal turističnim agencijam, a ne na način, da bi hkrati škodoval potrošnikom, jim odvzel zakonite pravice in posledično porušil prepotrebno zaupanje potrošnikov v turistično dejavnost in turistične agencije.
S tem zakonom vlada zagotavlja finančna sredstva in garancije za gospodarstvo s ciljem, da se ohranijo delovna mesta in zagotovi oživitev gospodarske dejavnosti. Tudi turistične agencije so del gospodarstva, kateremu so namenjeni ukrepi za ohranitev delovnih mest in zagotovitev likvidnosti gospodarstva, zato naj se finančne težave turističnih agencij rešujejo v okviru omenjenih ukrepov, ne pa v obliki prisilnega brezobrestnega kreditiranja s strani potrošnikov.
S predlagano zakonsko rešitvijo z vrednotnicami se ne strinjamo, ker je nesprejemljivo, da bi se finančna kriza turističnih agencij reševala na plečih potrošnikov, ki so s krizo že finančno prizadeti. Še posebej je treba izpostaviti tudi dejstvo, da za določene skupine potrošnikov vrednotnice sploh niso rešitev, gre za rizično skupino potnikov (na primer starejši ljudje, ki predstavljajo kar veliko skupino turistov, in ljudje s kroničnimi obolenji, ki zaradi nevarnosti ponovitve epidemije s korona virusi ne nameravajo potovati v naslednjih letih, zlasti ne v tujino oz. na bolj ogrožene destinacije).
Druga skupina pa so učenci, dijaki in študentje, ki so vplačali ekskurzije, dijaška potovanja, maturantske ali absolventske izlete in za te skupine prestavitev potovanj ni aktualna oz. sprejemljiva.
V turizmu je ključna `dobrina´ zaupanje in mnogi se odločajo za potovanja z agencijo, ker zaupajo, do bo le ta poskrbela zanje. Komu bodo prodajale slovenske turistične agencije, če bodo zgubile zaupanje potrošnikov?
Zato na ZPS pozivamo poslanke in poslance, da ne podprete zmanjšanja pravic, ki jih potrošnikom daje nacionalna in evropska zakonodaja, saj zmanjševanje pravic v času krize, ki je prizadela tudi potrošnike, ni opravičljivo niti sprejemljivo. Brez jamstva, da so jim tudi v času krize zagotovljene pravice, potrošniki ne bodo pripravljeni plačati predplačil za potovanja ali za letalske karte, kar bo zagotovo imelo dolgoročne negativne posledice za turistično industrijo. Ne smemo pozabiti, da gospodarstvo potrebuje potrošnike, turizem pa turiste, ki bodo zaupali v poslovanje ponudnikov storitev.
Sveže e-novice ZPS, vsak petek
Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.
Politika varovanja osebnih podatkov
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.