Evropska komisija: projekt CLEAR 2.0 je bil izjemno uspešen
8. januar 2021
Projekt CLEAR 2.0., pri katerem sta zadnji dve leti in pol pod okriljem evropske potrošniške organizacije (BEUC) sodelovala tudi Zveza potrošnikov Slovenije in Mednarodni inštitut za potrošniške raziskave (MIPOR), se je uradno zaključil. Evropska komisija ga je v sklepnem poročilu ocenila takole: "projekt je dosegel izjemne rezultate s pomembnim takojšnjim in potencialnim vplivom."
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
Cilj projekta CLEAR (ang. enabling Consumers to Learn about, Engage with, Adopt and regulate Renewable energy technologies) je bil ozaveščati potrošnike o pomenu rabe obnovljivih virov v gospodinjstvih, jih poučiti o prednostih s tem povezanih nizkoogljičnih tehnologij, predvsem pa jih usmerjati pri izbiri, nakupu in njihovi uporabi za ogrevanje in hlajenje v gospodinjstvih.
Kakšni so bili rezultati projekta?
Potrošniške organizacije smo v šestih državah organizirale 17 skupinskih nakupov (klimatskih naprav, kaminskih peči na pelete, fotovoltaičnih modulov in baterij za shranjevanje energije). Potrošnikom v smo ponudili naprave, ki so na naših neodvisnih testih dosegle dobre ocene, v pogajanjih s ponudniki v Sloveniji pa smo dosegli kakovostnejšo storitev, saj smo poleg ugodnejše cene dobro ocenjenega izdelka zagotovili še strokovno montažo.
Gospodinjstva, ki so sodelovala v projektu CLEAR 2.0, so na leto prihranila 255 MWh energije in porabila 26 MWh obnovljive energije, ki so jo proizvedla sama. Izpusti CO2 so se zmanjšali za 97 ton na leto – toliko bi se zmanjšali, če bi zasadili več kot 16.000 dreves. Projekt je septembra lani prejel tudi nagrado EU za trajnostno energijo (EU Sustainable Energy Award).
Slovenija in Češka kot primera dobre prakse
Kot je Evropska komisija izpostavila v poročilu ob zaključku projekta, je projekt »presegel pričakovane rezultate, še zlasti glede proizvodnje in naložb v obnovljive vire energije. Za to so zaslužni predvsem izjemni rezultati v Sloveniji in na Češkem.«
Med ugotovitvami navajajo tudi, da so se v Sloveniji ponudniki tehnologije, ki niso bili izbrani za skupinske nakupe, odločili slednjim konkurirati s svojimi posebnimi popusti. Na tak način je projekt posredno vplival na znižanje cen na slovenskem trgu.
Na ZPS smo ponosni, da smo sodelovali pri projektu CLEAR 2.0.
Sveže e-novice ZPS, vsak petek
Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.
Politika varovanja osebnih podatkov
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.