Coca-Cola po pritožbi potrošniških organizacij obljubila, da bo spremenila označevanje

7. maj 2025

Razumevanje oznak na živilih Trajnostna potrošnja
Coca-Cola po pritožbi potrošniških organizacij obljubila, da bo spremenila označevanje

Evropska komisija je sporočila, da se je družba Coca-Cola zavezala spremeniti nekatere svoje prakse označevanja, potem ko so Evropska potrošniška organizacija BEUC in njene članice, med njimi Zveza potrošnikov Slovenije, novembra 2023 pri evropskih potrošniških organih vložile pritožbo zaradi zavajajočega okoljskega oglaševanja (t. i. greenwashing), ob podpori organizacij Client Earth in ECOS, ki okoljevarstvene nevladne organizacije zastopa na področju standardizacije.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Današnja objava pomeni prvo zavezo podjetja od vložitve pritožbe. Na Zvezi potrošnikov Slovenije pozdravljamo potezo proizvajalca pijač, ki naslavlja nekatere izmed težav, izpostavljene v opozorilu.

Odgovorne ustanove pozivajo, naj podobne zaveze postanejo obvezne tudi za druga podjetja s podobnimi praksami, kot sta Danone in Nestlé, ki sta bila tudi omenjena v pritožbi BEUC. Prav tako bi morala z zavajajočo prakso prenehati podjetja na nacionalni ravni, pri nas so jo odkrili na plastenkah proizvajalcev Atlantic Grupa (Donat mg), Radenska in Jamnica Plus (Jana).

Coca-Cola se je zavezala, da bo jasno navedla, da trditve o »100 % recikliranju« veljajo le za plastično telo steklenice in ne za druge komponente, kot so pokrovčki in nalepke. Poleg tega se je zavezala, da ne bo več uporabljala trditev, ki dajejo vtis popolnoma zaprtega kroga recikliranja.

Na Zvezi potrošnikov Slovenije poudarjamo, da bomo potrošniške organizacije še naprej pozorne in bodo skrbno spremljale izvajanje napovedanih sprememb, da bi zagotovile, da potrošniki ne bodo zavedeni z lažnimi trditvami o reciklabilnosti plastike.

Stopnja recikliranja plastenk PET v EU je trenutno ocenjena na le 55 odstotkov. Verjetnost, da bo reciklirana plastenka dejansko postala nova plastenka, je približno 30-odstotna.

Povsem jasno je, da 100-odstotna stopnja recikliranja nikoli ne bo dosežena

Trditve, da je plastenka »100 % reciklirana« ali »100 % reciklabilna«, so odkrito zavajajoče in bi jih morali prenehati uporabljati. Enako velja za uporabo »zelenih« podob, ki ustvarjajo napačen vtis, da plastenke za pijače nimajo nobenega vpliva na okolje,« poudarja Boštjan Okorn, strokovnjak za trajnost na Zvezi potrošnikov Slovenije, in dodaja: »Od pristojnih organov pričakujemo, da bodo spremljali, ali bo Coca-Cola svoja zagotovila tudi uresničila, in da bodo sprejeli odločne ukrepe, če se to ne bo zgodilo. Temu zgledu bi morali slediti tudi drugi proizvajalci pijač v plastenkah, vključno s tistimi, ki nastopajo samo na lokalnih trgih.«

Prijava je bila podana pred poldrugim letom

Novembra 2023 so BEUC in potrošniške organizacije iz 13 držav, med njimi tudi Zveza potrošnikov Slovenije, pri evropski mreži za sodelovanje na področju varstva potrošnikov (CPC) prijavile zavajajoče trditve o reciklabilnosti izdelkov, ki jih uporabljajo največji proizvajalci plastenk za vodo, kot so Coca-Cola, Danone in Nestlé Waters/Nestlé.

Po naši analizi te trditve niso v skladu s pravili EU o nepoštenih poslovnih praksah. 

Ugotovili smo tri ključne sporne trditve:

  1. »100 % reciklabilno« – Ta dvoumna trditev je odvisna od številnih dejavnikov, kot so razpoložljivost infrastrukture za zbiranje materiala, učinkovitost sortiranja in primernost reciklažnih postopkov;
  2. »100 % reciklirano« – Po zakonodaji EU pokrovčki plastenk ne smejo biti izdelani iz recikliranih materialov, etikete pa redko. Poleg tega se k telesu plastenke pogosto dodaja nova (nereciklirana) plastika;
  3. Uporaba »zelenih« podob – Simboli zaprtih zank, zeleni logotipi ali slike narave ustvarjajo lažen vtis okoljske nevtralnosti.

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju