Afera Dieselgate: Evropska komisija in mreža nadzornih organov za varstvo potrošnikov pozvali VW, naj potrošnikom ponudi odškodnino

4. oktober 2021

Avto in oprema za avto Ekologija in varstvo okolja
Afera Dieselgate: Evropska komisija in mreža nadzornih organov za varstvo potrošnikov pozvali VW, naj potrošnikom ponudi odškodnino

Sodni postopki po vsej EU še kar trajajo, večina evropskih potrošnikov pa ostaja praznih rok. Tudi primer slovenskih potrošnikov je še vedno na sodišču v Nemčiji in čaka na razplet. Evropska komisija in nacionalni nadzorni organi za varstvo potrošnikov pozivajo Volkswagen, naj šest let po izbruhu afere Dieselgate končno potrošnikom širom po Evropi ponudi odškodnino, do katere so upravičeni.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

"Volkswagnove poslovne prakse glede trženja dizelskih avtomobilov, opremljenih z nedovoljenimi sistemi, kršijo zakonodajo EU o varstvu potrošnikov," so Evropska komisija in nacionalni nadzorni organi za varstvo potrošnikov (CPC) zapisali v skupni izjavi. V njej zahtevajo od Volkswagna, naj šest let po izbruhu afere Dieselgate potrošnikom, ki so proti proizvajalcu avtomobilov že na sodišču, ponudijo "ustrezne rešitve" in zaključijo sodne postopke.

BEUC, krovna organizacija evropskih potrošniških organizacij, pozdravlja, da so se vse institucije, pristojne za varstvo potrošnikov, končno poenotile in pozvale VW, naj zagotovi odškodnino evropskim potrošnikom. Doslej so le trije nadzorni organi za varstvo potrošnikov (v Italiji, na Nizozemskem in na Poljskem) obsodili prakso VW kot nepošteno in nezakonito.

nz

»Tudi pri Zvezi potrošnikov Slovenije smo prepričani, da je čas, da tudi več kot 6000 slovenskih potrošnikov, združenih v sodnih postopkih kampanje PreVWara, prejme odškodnino," je ob tej priložnosti izpostavila Breda Kutin, predsednica ZPS. Hkrati ne smemo pozabiti, da slovenski oškodovanci, v nasprotju z nemškimi kupci VW, niso imeli možnosti sodelovati v poravnavi z VW v okviru vzorčne ugotovitvene tožbe (Musterfeststellungsklage), ki je bila mogoča le za potrošnike z bivališčem v Nemčiji.

Že začetku leta 2020 je namreč nemška potrošniška organizacija VZBV, članica BEUC iz Nemčije, z VW dosegla poravnavo za odškodnino potrošnikom, vendar je to veljalo le za potrošnike s prebivališčem v Nemčiji. Poleg Nemčije in Slovenije so na sodiščih sprožile postopke tudi druge članice BEUCa - iz Belgije, Italije, na Portugalske, v Španije, Avstrije, Francije, Nizozemske, Luksemburga, Švice, pa tudi drugi, ki niso mogli sprožiti tožbe, so se neusmiljeno borili za pravico in odškodnino za potrošnike.

Kljub temu Volkswagen še naprej zavrača povračila potrošnikom v drugih državah, razen v Nemčiji, kljub temu, da so sodišča v Nemčiji, Italiji, Španiji ali Franciji že odločila, da so v aferi Dieselgate oškodovani potrošniki upravičeni do odškodnine.

nz

Generalna direktorica BEUC Monique Goyens je dejala: »Upamo, da bo poziv Mreže za sodelovanje pri varstvu potrošnikov pripomogel k pozitivnemu zaključku tega, kar so člani BEUC -a, potrošniške organizacije, kjer je bilo to mogoče, začele s svojimi tožbami na sodišču, takoj ko je izbruhnil škandal. Pričakujemo, da bo Volkswagen zdaj hitro sledil priporočilom nadzornih institucij in izplačal odškodnino vsem prizadetim potrošnikom po vsej EU. Vsak drug odziv na ta poziv bi bil za podjetje katastrofa in nadzorni organi iz mreže CPC bi morali biti pripravljeni ukrepati ob takšnem razpletu. "

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju