Mediji Izjave za javnost 2012 Test navigacijskih naprav - pri izbiri odločajo podrobnosti

Test navigacijskih naprav - pri izbiri odločajo podrobnosti

E-pošta natisni PDF


navigacije5Navigacijske naprave redko uporabljamo med vsakodnevno vožnjo na delovno mesto, so pa nadvse priročne, ko se odpravite na daljšo pot ali v večje mesto. V Sloveniji se s pestro ponudbo navigacijskih naprav ne moremo pohvaliti, saj bolj kot ne prevladuje le ena znamka (Garmin), šele pred kratkim je začel naprave uradno prodajati tudi TomTom, še vedno pa pogrešamo sodobne storitve, ki niso nujno povezane le z izdelovalci naprav.

Tako v Sloveniji praktično ne boste mogli izkoristiti storitev, ki so po navadi označene z besedama "Live" ali "Link" (zagotavljajo še bolj ažurne prometne informacije, podatke o vremenskih razmerah, informacije o prostih parkiriščih in podobno), pa vendar sodobne navigacijske naprave že v osnovi ponujajo nekaj dodatnih funkcij, s katerimi je mogoče nadgraditi osnovno iskanje in vodenje do cilja. "Ko so med izbranimi modeli, ki so podobno ocenjeni za vodenje, odločamo, katerega kupiti, lahko prav ti dodatki prevesijo tehtnico. Pri tem je treba poudariti, da vas bodo tudi slabše naprave nekako pripeljale do cilja, a morda po drugih, ne najbolj optimalnih poteh, hkrati pa omogočajo manj možnosti nadzora izbrane poti in se slabše odrežejo, ko voznik ne upošteva njihovih navodil," je povedal Boštjan Okorn, vodja testiranja pri ZPS.

Velikost zaslona – ključni faktor izbire
"Prvi filter pri izbiri, katera naprava je po uporabnosti naprave najprimernejša, bi moral biti ne glede na vse, še vedno velikost zaslona," meni Okorn in dodaja: "Večina navigacijskih naprav ima danes 'pravokoten' zaslon z razmerjem stranic 16:9, le zasloni pri najcenejših modelih so še vedno bolj 'kvadratni' in imajo staro razmerje stranic 4:3. Pri manjšem zaslonu je treba tudi upoštevati, da je vnašanje cilja in brskanje po izbirnikih precej oteženo – pa tudi preglednost med vodenjem je slabša."

Brez zemljevidov so navigacijske naprave zgolj kos neuporabne elektronike
Na ZPS priporočajo, da se odločite za nakup navigacijske naprave, v kateri so naloženi zemljevidi vseh evropskih držav. Pri tem se je treba zavedati, da popolne pokritosti ni in da boste predvsem v državah, ki ležijo vzhodno od Slovenije, verjetneje vozili po kakšni cesti, ki je navigacijska naprava ne pozna.

Poskrbite za varnost
"Ne glede na to, da je praktično pri vseh napravah vnos cilja precej olajšan, vam polagamo na srce, da tega ne počnete med vožnjo," izpostavlja Okorn in dodaja: "Pa ne samo zaradi varnosti, tudi sicer je bolj priporočljivo, da se na pot pripravite, še preden sedete v avtomobil. Prav nič narobe ne bo, če boste imeli pri sebi klasično papirnato avtokarto, saj boste lahko tako najbolj preprosto primerjali, ali je pot, ki jo je izračunala navigacijska naprava, skladna z vašimi željami, preprečili pa boste tudi možnost izbire napačnega cilja, če ima več krajev ali zanimivih točk enako oziroma podobno ime." Boljši modeli znajo takoj izračunati več alternativnih poti, pri drugih pa se boste morali malce potruditi, če se boste želeli peljati prav po izbranih cestah. Ena od možnosti je, da posamezen kraj, ali še bolje križišče, dodate kot točko poti. Nekateri modeli omogočajo celo iskanje optimalne poti med vnesenimi točkami – kar je bržkone bolj zanimivo za trgovske potnike kot za počitniško odkrivanje zanimivih krajev, menijo v ZPS.

Izbrati najhitrejšo ali najprivlačnejšo pot?!
Poleg najhitrejše in najkrajše poti lahko navigacijske naprave poiščejo tudi turistično najprivlačnejšo pot, v zadnjem času pa postaja modno, da je dodana tudi možnost izbire najbolj ekološke poti. Pri tem ni odveč pripomniti, da vsi ekološki preračuni temeljijo na podatkih, ki jih vnese uporabnik – mednje sodita vsaj povprečna poraba in cena goriva. Ne glede na izračun pa vseeno preverite, kje vas bo naprava peljala, da ne boste na koncu prispeli cilj kasneje in bolj izčrpani, kot je treba.

Le za avtomobile?
Na testu so posebej preverjali, kako se prenosne navigacijske naprave izkažejo med hojo. Avtomobil je treba nemalokrat parkirati daleč od cilja – še zlasti, če je ta v središču mesta ali celo na območju za pešce. "Pokazalo se je, da so naprave večinoma kar uporabne tudi za ta namen, a ne vse. Ko pešačimo, nas nekatere vodijo kar po glavnih cestah, ne pa po priročnih bližnjicah," je še izpostavil Boštjan Okorn.


Več informacij:
Revija VIP, junij 2012
Test – Navigacijske naprave, zdaj tudi z aplikacijami
Jasmina Bevc Bahar, 01 474 06 10/21