Če ima izdelek napako

E-pošta natisni PDF

Pomembno! Stvarna napaka ali garancija.

naslovnica izdelek napaka.jpgKoliko časa mora izdelek delovati brezhibno? Kako uveljaviti pravice iz garancije? Ali moram dovoliti, da izdelek popravijo in kdaj lahko zahtevam nov izdelek ali celo vračilo kupnine? Odgovore na ta in še več vprašanj lahko poiščete v našem informacijskem listu.

Leto izdaje: 2006.

Potrošnik in varstvo osebnih podatkov

E-pošta natisni PDF
Pomembno! Uporaba osebnih podatkov.

naslovnica osebni podatki.jpgTudi potrošniki smo zaščiteni pred nezakonito zlorabo osebnih podatkov, ne glede na to, ali jih podjetja pridobijo neposredno od nas, ali drugih javnih virov. Predstavljamo zakonodajo na tem področju: kateri podatki se lahko uporabijo in za kakšne namene. In seveda kaj lahko potrošniki storimo sami, da do zlorabe ne bi prišlo.

Leto izdaje: 2006.

Zavajajoče oglaševanje in nepoštena poslovna praksa

E-pošta natisni PDF

Ne odločajte se za nakup le na podlagi oglaševanja!  

naslovnica nepostena praksa.jpgZavajajoče oglaševanje je prepovedano. To je vsako oglaševanje izdelkov ali storitev, ki vsebuje nejasnosti, čezmerna pretiravanja ali druge podobne zavajajoče sestavine in izkorišča dejstvo, da potrošniki nimajo ustreznih izkušenj ali znanja. Še posebej pa so v naši zakonodaji zaščiteni otroci.

Leto izdaje: 2006, osveženo 2008.

Storitve

E-pošta natisni PDF

Kaj storiti, če niste zadovoljni z opravljeno storitvijo?

naslovnica storitve.jpgPredstavljamo pravila, ki urejajo področje storitev. Opozarjamo na to, da pred izbiro izvajalca in pričetkom del vedno zahtevajte predračun. V primeru, da izvajalec izda predračun z izrecnim jamstvom, lahko zahteva večje plačilo le v izjemnih primerih. Če pa vam izvajalec izda predračun brez izrecnega jamstva, vas mora izvajalec takoj, ko ugotovi, da bo predračun prekoračen, obvestiti o tem.

Leto izdaje: 2006.

Nepošteni pogodbeni pogoji

E-pošta natisni PDF

Pomemebno! Nepošteni pogoji so nični.

naslovnica neposteni pogoji.jpgV informacijskem listu predstavljamo zakonodajo, ki ureja področje pogodbenih pogojev. Velikokrat so zapisani tudi v obliki splošnih pogojev poslovanja ali kot vnaprej natisnjen obrazec pogodbe. Običajno jih uporabljajo banke, zavarovalnice, turistične agencije, kemične čistilnice, podjetja s kataloško prodajo. Pomembno je, da veste, da vas pogodbeni pogoji zavezujejo le, če vas je podjetje pred sklenitvijo pogodbe (pisne ali ustne) izrecno opozorilo nanje in vam jih izročilo oz. so vam bili dostopni brez težav (npr. v poslovalnici). In še to: če so pogodbeni pogoji nepošteni do potrošnika, so nični.

Leto izdaje: 2006, osveženo 2008.

Pravice letalskih potnikov

E-pošta natisni PDF

Pomembno ! Pravice v primeru zamude, odpovedi leta ali zavrnitve vkrcanja.

Pravice letalskih potnikovSte vedeli, da ste v primeru, če prevoznik odpove let v določenih primerih upravičeni do odškodnine? Da je prevoznik v primeru večurne zamude dolžan ponuditi potnikom hrano in pijačo, brezplačen telefonski klic ali dostop do e-pošte? Vse to in še več lahko preberete v našem informativnem listu.

Leto izdaje 2006.

Nakupovanje po internetu

E-pošta natisni PDF

Pomembno! Pravica do odstopa od pogodbe.

naslovnica internet.jpgV informacijskem listu predstavljamo pravice potrošnikov, ki kupujejo po internetu. Ste vedeli, da lahko v primeru, da kupujete v slovenskih spletnih trgovinah v 15ih dneh odstopite od pogodbe, ne da bi pri tem navajali razlog? A tako ni v vseh primerih...

Leto izdaje: 2008.

Turistično potovanje

E-pošta natisni PDF

Pomembno! Storitev mora biti opravljena v skladu s pogodbo.

naslovnica turist.jpgPredstavljamo pravila, ki urejajo področje turističnih potovanj. Med drugim tudi to, da se cena potovanja lahko spremeni le zaradi dveh razlogov: višje cene goriva in spremembe menjalnega tečaja, a le do dvajsetega dne pred pričetkom potovanja. Vas zanima še več? Preberite naš informacijski list!

Leto izdaje: 2008.

 

Zveza potrošnikov Slovenije

E-pošta natisni PDF

naslovnica zps.jpgV informativnem listu predstavljamo našo organizacijo. Ali veste, da je Zveza potrošnikov Slovenije neodvisna, nevladna, neprofitna organizacija? Da vam lahko pomagamo na vseh ključnih področjih varstva pravic potrošnikov? Da so članom na voljo nasveti pravnih in drugih strokovnjakov ZPS? Da revija VIP med drugim prinaša tudi rezultate neodvisnih primerjalnih testov izdelkov in analiz storitev, na katere proizvajalci in trgovci nimajo nobenega vpliva? Koliko stane napačna potrošniška odločitev?

Leto izdaje: 2006.

 

Oglejte si zloženko.

Časovni zakup "Time share"

E-pošta natisni PDF

Pomembno! Upoštevajte vse stroške dopusta!

naslovnica cas zakup.jpgČasovni zakup je nakup pravice do uporabe počitniškega stanovanja, hiše ali zemljišča za določeno število dni v določenem obdobju leta. Za potrošnike je pomembno dejstvo, da zakonska zaščita velja le, če je pogodba sklenjena najmanj za tri leta, uporaba pa dogovorjena vsaj za 7 dni na leto. Pomembno: pri časovnem zakupu upoštevajte vse stroške dopusta!

Leto izdaje: 2006.

Telefon

E-pošta natisni PDF

Pomembno! Previsok račun.

naslovnica telefon.jpgV informativnem listu pišemo o najpomembnejših pravilih, ki urejajo področje telefonije. Po novem lahko ob prehodu na drugega operaterja zahtevate tudi prenos svoje telefonske številke. Operater vas mora obvezno pisno opomniti preden vam izklopi telefon, če vam operater omeji klice, lahko še vedno pokličete na 112 za klic v sili. Opozarjamo tudi na to, da je potrebna velika previdnost, če za brskanje po internetu uporabljate klicni dostop in da je potrebno plačane račune hraniti še vsaj leto po tem, ko je minilo leto v katerem je bilo potrebno plačati račun.

Leto izdaje: 2006.

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL